REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
przez SUPcio Stacja w Kościerzynie
z dnia 20.06.2019 r. („Regulamin”)
- Usługodawcą jest Klaudia Hinz-Klapczyńska z siedzibą w Kościerzynie przy ul. Małej Kolejowej 55, zwany dalej: „Wynajmującym”..
- Najemcą jest osoba fizyczna wypożyczająca sprzęt wodny, która ukończyła 18 lat i przedłoży Wynajmującemu dowód osobisty do wglądu przed wynajęciem sprzętu pływającego oraz akceptuje warunki niniejszego regulaminu, stwierdzając to własnoręcznym podpisem pod oświadczeniem o wynajęciu sprzętu, zwany dalej „Klientem”.
- Serwis oznacza stronę www.supciostacja.pl należącą do Wynajmującego, na której prezentowany jest sprzęt wodny Wynajmującego oraz poprzez który Klient może skontaktować się z Wynajmującym („Serwis”).
- Osoby do 17 roku życia włącznie, mogą pływać tylko w towarzystwie osoby dorosłej.
- Sprzęt wodny (pompowana deska SUP)wypożyczany jest wraz z wyposażeniem, tj. kamizelką asekuracyjną, wiosłem, leasch (linka bezpieczeństwa) oraz opcjonalnie pianką.
- Wynajmujący dokłada wszelkich starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla użytkowników ze stałym dostępem do internetu.
- Korzystanie z Serwisu możliwe jest przy użyciu wszystkich typów urządzeń, popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych oraz połączeń internetowych.
- Aby korzystać z Serwisu wymaga się poprawnie skonfigurowanej przeglądarki internetowej w wersjach co najmniej: Internet Explorer 11, Edge 12, Firefox 28, Chrome 21, Safari 6.1, Opera 12.1, iOS Safari 7.1 lub nowszych. Przeglądarki muszą posiadać włączoną obsługę skryptów JavaScript, włączając i akceptując pliki „cookies”. Wymagania łącza internetowego co najmniej 256 kbit/s. Serwis internetowy zoptymalizowany jest dla minimalnej rozdzielczości ekranu 320x480px.
- Osobom będącym w stanie wskazującym na spożycie napojów alkoholowych lub środków odurzających sprzętu wodnego nie wypożycza się.
- Klient oświadcza, że posiada umiejętności pływackie oraz zna przepisy w ruchu wodnym.
- Klient oświadcza, że będzie wykonywał wszelkie polecenia obsługi informacyjnej i zabezpieczającej podczas spotkań pływania na deskach SUP.
- Wynajmujący umożliwia wypożyczenie sprzętu wodnego na czas od 1 doby i dłuższy.
- Cennik dobowy wypożyczenia dołączony jest do niniejszego Regulaminu.
- Aby wypożyczyć sprzęt wodny, Klient powinien skontaktować się z Wynajmującym poprzez e-mail lub telefonicznie na dane wskazane w Serwisie lub stacjonarnie w siedzibie Wynajmującego na plaży w Gdyni Orłowie.
- Kaucja za sprzęt wodny wynosi 300 zł. za komplet.
- 4. Odpowiedzialność Klienta
- Klient odbierając sprzęt powinien sprawdzić stan techniczny i kompletność sprzętu. Brak reklamacji w chwili odebrania sprzętu jest potwierdzeniem, że Klient otrzymał sprzęt pozbawiony wad, zgodnie ze specyfikacją i w dobrym stanie technicznym. Sprzęt należy zwrócić w takim stanie, w jakim był w momencie wypożyczenia.
- Klient oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę na temat eksploatacji sprzętu i zobowiązuje się do dbałości o sprzęt i wykorzystywanie go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem, na własną odpowiedzialność.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zaginięcie lub zniszczenie wypożyczonego sprzętu do pływania na SUP. W przypadku niezwrócenia lub całkowitego uszkodzenia sprzętu, Klient ponosi wszelkie koszty z tym związane:
a) Deska SUP – 2,500 zł
b) Wiosło – 400 sztuka zł
c) Kamizelka asekuracyjna – 200 zł
d) Linka zabezpieczająca- 200zł
e) Plecak – 150 zł
f) Pompka – 150 zł
- W przypadku zdekompletowania lub uszkodzenia wypożyczonego sprzętu, wysokość szkody ustala Wynajmujący w oparciu o wartość braków lub cenę naprawy, zgodnie z podpisanym przed wypożyczeniem sprzętu wodnego oświadczeniem przez Klienta.
- W przypadku zwrócenia sprzętu wodnego uszkodzonego lub niekompletnego , Klient zobowiązuje się uregulować ustaloną przez Wynajmującego kwotę najpóźniej w terminie zwrotu sprzętu.
- W przypadku braku możliwości zwrotu wypożyczonego sprzętu (zmęczenie, warunki pogodowe), Klient ma obowiązek poinformować Wynajmującego telefonicznie o tym fakcie i przedłużeniu wynajmu.
- 5. Odpowiedzialność Wynajmującego
- Wynajmujący zapewnia sprawny sprzęt SUP.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieszczęśliwych wypadków, oraz wypadków powstałych w wyniku niezastosowania się przez Klienta do Regulaminu oraz za szkody jakim mógłby ulec mienie Klientów, a w szczególności za kradzieże, uszkodzenia, dewastacje włączając w to szkody wywołane siłami natury oraz utraty zdrowia lub śmierci Klienta.
- Wynajmujący przekazuje informacje BHP oraz zalecenia do zachowania się na wodzie.
- Klient zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania przepisów poruszania się po wodach morskich i śródlądowych, ochrony przyrody, bezpieczeństwa, ppoż..
- Klientowi zabrania się:
a) wędkowania z SUP,
b) zachowania w sposób zagrażający bezpieczeństwu,
c) picia alkoholu w czasie najmu sprzętu wodnego,
d) wykorzystywania sprzętu wodnego niezgodnie z jego przeznaczeniem
e) zaśmiecania akwenów oraz miejsc postoju.
Klient zobowiązany jest do:
a) przestrzegania przepisów obowiązujących podczas uprawiania żeglugi turystycznej i sportowej,
b) zaniechania pływania w przypadku stwierdzenia uszkodzenia sprzętu w stopniu zagrażającym bezpieczeństwu własnemu oraz pasażerów,
c) opieki nad sprzętem przez cały okres użytkowania,
d) zwrotu sprzętu w takim stanie w jakim został pobrany,
e) kulturalnego i życzliwego zachowania wobec innych osób,
f) założenia kamizelki asekuracyjnej na czas pokonywania trasy,
g) posiadania elementów odblaskowych oraz świateł w przypadku trasy nocnej.
- Administratorem danych osobowych jest Wynajmujący.
- W celu najmu sprzętu wodnego., Wynajmujący przetwarza takie dane osobowe Klienta:
- data wynajmu,
- imię i nazwisko
- firma,
- adres zamieszkania lub adres siedziby,
- Nr PESEL,
- Nr dowodu osobistego lub innego dokumentu urzędowego.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy oraz który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody.
- W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej Wynajmujący przetwarza takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie). Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies).
- Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez Administratora w ramach Serwisu w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, zarówno w sposób całkowicie zautomatyzowany, częściowo zautomatyzowany jak i w sposób inny niż zautomatyzowany odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
- Administratorem danych osobowych Klientów podawanych w zgłoszeniu rejestracyjnym lub w zapytaniu e-mailowym, w postaci adresu e-mail lub na zasadzie całkowitej dobrowolności imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu korespondencyjnego, jest Klaudia Hinz-Klapczyńska . Dane te przetwarzane są na podstawie zgody Klienta.
- Powyżej wskazane dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia Klientowi złożenia zapytania o sprzęt wodny.
- Administrator może udostępnić dane kontaktowe Klienta dostawcom usług kurierskich w celu doręczenia Klientowi odpowiedzi na reklamację.
- Ponadto, dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celu wykonania obowiązków przewidzianych prawem, w tym prawem podatkowym.
- Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. W celu realizacji praw, o których mowa powyżej Klient powinien zwrócić się do Administratora. W przypadku zmiany, lub konieczności uzupełnienia lub poprawienia danych osobowych każdy, którego dane są przetwarzane zobowiązany jest do ich aktualizacji. Złożenie żądania usunięcia danych osobowych w czasie udzielania porady jest możliwe, lecz uniemożliwia otrzymanie porady.
- W celu uzyskania informacji na temat przetwarzania swoich danych osobowych, a także skorzystania z praw, o których mowa powyżej, każda osoba, której dane są przetwarzane może zwrócić się do Administratora
- Każda osoba, której dane są przetwarzane na podstawie zgody ma prawo w dowolnym momencie do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Administratora. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (na chwilę obecną jest nim Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).
- W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie dokumentacji księgowej przez 5 lat, Wynajmujący przetwarza takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- firma,
- adres zamieszkania lub adres siedziby,
- numer NIP,
- numer zlecenia.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa.
- 7. Postępowanie reklamacyjne
- Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Wynajmującego należy przesyłać na adres Klaudia Hinz-Klapczyńska, 83-400 Kościerzyna, ul. Mała Kolejowa 55. Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
- Reklamacja powinna zawierać:
a oznaczenie Klienta składającego reklamację, w szczególności wskazanie jego adresu elektronicznego i numeru telefonu;
b wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja;
c wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;
d wskazanie zakresu żądania Klienta składającego reklamację.
- Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 2, Wynajmujący, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Klienta do uzupełnienia danych.
- W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji na adres pocztowy wskazany w ust. 1 Wynajmujący rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź na adres wskazany w ust. 2. zawierającą propozycję załatwienia reklamacji. Jeśli Wynajmujący wezwał Klienta do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
- Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie wskazanym w ust. 3 nie oznacza uznania reklamacji przez Wynajmującego.
- W terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi przez Wynajmującego Klient wskazuje, czy akceptuje propozycję Wynajmującego.
- Postępowanie reklamacyjne jest wyczerpane:
a z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3; lub
b jeśli Klient nie akceptuje propozycji Wynajmującego załatwienia reklamacji – po upływie terminu wskazanego w ust. 5.
- Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie w siedzibie Wynajmującego w Kościerzynie, ul. Mała Kolejowa 55 a także w Serwisie pod adresem www.supciostacja.pl w taki sposób, aby Klient przed jego akceptacją (jak i po) mógł z Regulaminem się zapoznać zgodnie z art. 384 § 4 kodeksu cywilnego.
- Wynajmujący może zmienić Regulamin w każdym czasie przekazując nową treść do wiadomości Klientowi. Klient, który nie akceptuje zmian Regulaminu, powinien wyrejestrować się z Serwisu, w takim wypadku zmiany nie są dla niego wiążące.