Warunki wypożyczenia

Home > Warunki wypożyczenia

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

przez  SUPcio Stacja w Kościerzynie

 z dnia 20.06.2019 r. („Regulamin”)

 

 

  • 1. Przepisy ogólne

 

  1. Usługodawcą jest Klaudia Hinz-Klapczyńska z siedzibą w Kościerzynie przy ul. Małej Kolejowej 55,  zwany dalej: „Wynajmującym”..
  2. Najemcą jest osoba fizyczna wypożyczająca sprzęt wodny, która ukończyła 18 lat i przedłoży Wynajmującemu dowód osobisty do wglądu przed wynajęciem sprzętu pływającego oraz akceptuje warunki niniejszego regulaminu, stwierdzając to własnoręcznym podpisem pod oświadczeniem o wynajęciu sprzętu, zwany dalej „Klientem”.
  3. Serwis oznacza stronę www.supciostacja.pl należącą do Wynajmującego, na której prezentowany jest sprzęt wodny Wynajmującego oraz poprzez który Klient może skontaktować się z Wynajmującym („Serwis”).
  4. Osoby do 17 roku życia włącznie, mogą pływać tylko w towarzystwie osoby dorosłej.
  5. Sprzęt wodny (pompowana deska SUP)wypożyczany jest wraz z wyposażeniem, tj. kamizelką asekuracyjną, wiosłem, leasch (linka bezpieczeństwa) oraz opcjonalnie pianką.

 

  • 2. Wymagania techniczne

 

  1. Wynajmujący dokłada wszelkich starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla użytkowników ze stałym dostępem do internetu.
  2. Korzystanie z Serwisu możliwe jest przy użyciu wszystkich typów urządzeń, popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych oraz połączeń internetowych.
  3. Aby korzystać z Serwisu wymaga się poprawnie skonfigurowanej przeglądarki internetowej w wersjach co najmniej: Internet Explorer 11, Edge 12, Firefox 28, Chrome 21, Safari 6.1, Opera 12.1, iOS Safari 7.1 lub nowszych. Przeglądarki muszą posiadać włączoną obsługę skryptów JavaScript, włączając i akceptując pliki „cookies”. Wymagania łącza internetowego co najmniej 256 kbit/s. Serwis internetowy zoptymalizowany jest dla minimalnej rozdzielczości ekranu 320x480px.

 

  • 3. Zasady najmu

 

  1. Osobom będącym w stanie wskazującym na spożycie napojów alkoholowych lub środków odurzających sprzętu wodnego nie wypożycza się.
  2. Klient oświadcza, że posiada umiejętności pływackie oraz zna przepisy w ruchu wodnym.
  3. Klient oświadcza, że będzie wykonywał wszelkie polecenia obsługi informacyjnej i zabezpieczającej podczas spotkań pływania na deskach SUP.
  4. Wynajmujący umożliwia wypożyczenie sprzętu wodnego na czas od 1 doby i dłuższy.
  5. Cennik dobowy wypożyczenia dołączony jest do niniejszego Regulaminu.
  6. Aby wypożyczyć sprzęt wodny, Klient powinien skontaktować się z Wynajmującym poprzez e-mail lub telefonicznie na dane wskazane w Serwisie lub stacjonarnie w siedzibie Wynajmującego na plaży w Gdyni Orłowie.
  7. Kaucja za sprzęt wodny wynosi 300 zł. za komplet.

 

  • 4. Odpowiedzialność Klienta

 

  1. Klient odbierając sprzęt powinien sprawdzić stan techniczny i kompletność sprzętu. Brak reklamacji w chwili odebrania sprzętu jest potwierdzeniem, że Klient otrzymał sprzęt pozbawiony wad, zgodnie ze specyfikacją i w dobrym stanie technicznym. Sprzęt należy zwrócić w takim stanie, w jakim był w momencie wypożyczenia.
  2. Klient oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę na temat eksploatacji sprzętu i zobowiązuje się do dbałości o sprzęt i wykorzystywanie go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem, na własną odpowiedzialność.
  3. Klient ponosi odpowiedzialność za zaginięcie lub zniszczenie wypożyczonego sprzętu do pływania na SUP. W przypadku niezwrócenia lub całkowitego uszkodzenia sprzętu, Klient ponosi wszelkie koszty z tym związane:
    a) Deska SUP – 2,500 zł
    b) Wiosło – 400 sztuka zł
    c) Kamizelka asekuracyjna – 200 zł
    d) Linka zabezpieczająca- 200zł
    e) Plecak – 150 zł
    f) Pompka – 150 zł
  4. W przypadku zdekompletowania lub uszkodzenia wypożyczonego sprzętu, wysokość szkody ustala Wynajmujący w oparciu o wartość braków lub cenę naprawy, zgodnie z podpisanym przed wypożyczeniem sprzętu wodnego oświadczeniem przez Klienta.
  5. W przypadku zwrócenia sprzętu wodnego uszkodzonego lub niekompletnego , Klient zobowiązuje się uregulować ustaloną przez Wynajmującego kwotę najpóźniej w terminie zwrotu sprzętu.
  6. W przypadku braku możliwości zwrotu wypożyczonego sprzętu (zmęczenie, warunki pogodowe), Klient ma obowiązek poinformować Wynajmującego telefonicznie o tym fakcie i przedłużeniu wynajmu.

 

  • 5. Odpowiedzialność Wynajmującego

 

  1. Wynajmujący zapewnia sprawny sprzęt SUP.
  2. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieszczęśliwych wypadków, oraz wypadków powstałych w wyniku niezastosowania się przez Klienta do Regulaminu oraz za szkody jakim mógłby ulec mienie Klientów, a w szczególności za kradzieże, uszkodzenia, dewastacje włączając w to szkody wywołane siłami natury oraz utraty zdrowia lub śmierci Klienta.
  3. Wynajmujący przekazuje informacje BHP oraz zalecenia do zachowania się na wodzie.

 

  • 6. Zobowiązania Klienta

 

  1. Klient zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania przepisów poruszania się po wodach morskich i śródlądowych, ochrony przyrody, bezpieczeństwa, ppoż..
  2. Klientowi zabrania się:

a) wędkowania z SUP,

b) zachowania w sposób zagrażający bezpieczeństwu,

c) picia alkoholu w czasie najmu sprzętu wodnego,

d) wykorzystywania sprzętu wodnego niezgodnie z jego przeznaczeniem

e) zaśmiecania akwenów oraz miejsc postoju.

Klient zobowiązany jest do:

a) przestrzegania przepisów obowiązujących podczas uprawiania żeglugi turystycznej i sportowej,

b) zaniechania pływania w przypadku stwierdzenia uszkodzenia sprzętu w stopniu zagrażającym bezpieczeństwu własnemu oraz pasażerów,

c) opieki nad sprzętem przez cały okres użytkowania,

d) zwrotu sprzętu w takim stanie w jakim został pobrany,

e) kulturalnego i życzliwego zachowania wobec innych osób,

f) założenia kamizelki asekuracyjnej na czas pokonywania trasy,

g) posiadania elementów odblaskowych oraz świateł w przypadku trasy nocnej.

 

  • 6. Dane osobowe

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Wynajmujący.
  2. W celu najmu sprzętu wodnego., Wynajmujący przetwarza takie dane osobowe Klienta:
  • data wynajmu,
  • imię i nazwisko
  • firma,
  • adres zamieszkania lub adres siedziby,
  • Nr PESEL,
  • Nr dowodu osobistego lub innego dokumentu urzędowego.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy oraz który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody.

  1. W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej Wynajmujący przetwarza takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie). Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies).
  2. Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych przez Administratora w ramach Serwisu w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, opisanych w Regulaminie, zarówno w sposób całkowicie zautomatyzowany, częściowo zautomatyzowany jak i w sposób inny niż zautomatyzowany odbywa się na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
  3. Administratorem danych osobowych Klientów podawanych w zgłoszeniu rejestracyjnym lub w zapytaniu e-mailowym, w postaci adresu e-mail lub na zasadzie całkowitej dobrowolności imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu korespondencyjnego, jest Klaudia Hinz-Klapczyńska . Dane te przetwarzane są na podstawie zgody Klienta.
  4. Powyżej wskazane dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia Klientowi złożenia zapytania o sprzęt wodny.
  5. Administrator  może udostępnić dane kontaktowe Klienta dostawcom usług kurierskich w celu doręczenia Klientowi odpowiedzi na reklamację.
  6. Ponadto, dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celu wykonania obowiązków przewidzianych prawem, w tym prawem podatkowym.
  7. Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. W celu realizacji praw, o których mowa powyżej Klient powinien zwrócić się do Administratora. W przypadku zmiany, lub konieczności uzupełnienia lub poprawienia danych osobowych każdy, którego dane są przetwarzane zobowiązany jest do ich aktualizacji. Złożenie żądania usunięcia danych osobowych w czasie udzielania porady jest możliwe, lecz uniemożliwia otrzymanie porady.
  8. W celu uzyskania informacji na temat przetwarzania swoich danych osobowych, a także skorzystania z praw, o których mowa powyżej, każda osoba, której dane są przetwarzane może zwrócić się do Administratora
  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane na podstawie zgody ma prawo w dowolnym momencie do wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Administratora. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  10. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (na chwilę obecną jest nim Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych).
  11. W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie dokumentacji księgowej przez 5 lat, Wynajmujący przetwarza takie dane osobowe, jak:
  • imię i nazwisko,
  • firma,
  • adres zamieszkania lub adres siedziby,
  • numer NIP,
  • numer zlecenia.

Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa.

 

  • 7. Postępowanie reklamacyjne

 

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Wynajmującego należy przesyłać na adres Klaudia Hinz-Klapczyńska, 83-400 Kościerzyna, ul. Mała Kolejowa 55. Ze względów dowodowych zaleca się wysłanie reklamacji w formie pisemnej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
  2. Reklamacja powinna zawierać:

a       oznaczenie Klienta składającego reklamację, w szczególności wskazanie jego adresu elektronicznego i  numeru telefonu;

b       wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja;

c        wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;

d       wskazanie zakresu żądania Klienta składającego reklamację.

  1. Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 2, Wynajmujący, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Klienta do uzupełnienia danych.
  2. W ciągu 14 dni od dnia doręczenia reklamacji na adres pocztowy wskazany w ust. 1 Wynajmujący rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź na adres wskazany w ust. 2. zawierającą propozycję załatwienia reklamacji. Jeśli Wynajmujący wezwał Klienta do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
  3. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie wskazanym w ust. 3 nie oznacza uznania reklamacji przez Wynajmującego.
  4. W terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi przez Wynajmującego Klient wskazuje, czy akceptuje propozycję Wynajmującego.
  5. Postępowanie reklamacyjne jest wyczerpane:

a       z chwilą bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w ust. 3; lub

b       jeśli Klient nie akceptuje propozycji Wynajmującego załatwienia reklamacji – po upływie terminu wskazanego w ust. 5.

 

 

  • 8. Postanowienia końcowe

 

  1. Treść Regulaminu jest udostępniona nieodpłatnie w siedzibie Wynajmującego w Kościerzynie, ul. Mała Kolejowa 55 a także w Serwisie pod adresem www.supciostacja.pl w taki sposób, aby Klient przed jego akceptacją (jak i po) mógł z Regulaminem się zapoznać zgodnie z art. 384 § 4 kodeksu cywilnego.
  2. Wynajmujący może zmienić Regulamin w każdym czasie przekazując nową treść do wiadomości Klientowi. Klient, który nie akceptuje zmian Regulaminu, powinien wyrejestrować się z Serwisu, w takim wypadku zmiany nie są dla niego wiążące.